عنوان و توضیحات متاچیست؟ چگونه آن را بنویسیم؟

عنوان و توضیحات متا ( Meta Title، Meta Description)یکی از مهم ترین قسمت های یک مقاله محسوب میشن.در نتایج گوگل بعد از جستجو تعدادی اسنپیت ظاهر میشود. کلماتی که به رنگ آبی نوشته شدند، عنوان سئو، و عبارت هایی به رنگ مشکی توضیحات سئو هستند. به مجموعه (Meta Title،Meta Description ، url) یک اسنپیت میگن.

عنوان سئو (Meta Title)

عنوان سئو اولین قسمتی است که کاربر، بعد از جستجو در گوگل اون رو میبینه، پس خیلی مهم که، جذاب نوشته بشه طوری که کاربر رو ترغیب کنه که متن مقاله رو بخونه. علاوه بر جذاب بودن این عنوان باید جوری انتخاب شده باشه کاربر تا حد قابل قبولی متوجه موضوع محتوا شما بشه.

قبل از انتخاب عنوان متا باید عنوان متای متن های رقیب را بررسی کنین و سعی کنین بهتر از اون ها بنویسین. تجربه نشون داده که بیشتر جستجوها در گوگل به صورت یک سوال هستن. بنابراین بهتره، اگه امکان پذیر، عنوان متا رو به صورت سوالی انتخاب کنین و محتوای صفحه شما جواب این سوال ( عنوان متا ) باشه.

توضیحات متا (Meta Description)

توضیحات متا متن کوتاهی، که زیر عنوان سئو در جستوجوهای گوگل و به رنگ مشکی دیده میشه. این توضیحات باید طوری نوشته شده باشه که مخاطب متوجه بشه در صفحه محتوای این Meta Description چه محصول یا خدماتی و یا محتوایی ارائه میشه، در واقع  Meta Description باید توضیح مختصری از محتوای صفحه باشه تا مخاطب ترغیب بشه اون محتوا رو بخونه.

اصول نوشتن عنوان و توضیحات متا

نوشتن عنوان و توضیحات متا، یه سری اصول داره که با رعایت آن ها میتونین عنوان و توضیحاتی بنویسین که از نظر کاربر جذاب، و از نظر گوگل هم امتیاز مثبت داره این نکات شامل موارد زیر است:

کوتاه اما کاربردی و جذاب بنویسین

نکته مهمی که در ابتدا باید به اون توجه کنین این که، سعی کنین تا جایی که امکان داره کوتاه ولی جذاب و کاربردی بنویسین. چون مخاطب وقتی یک اسنپیت را مشاهده میکنه، برای اینکه ترغیب بشه روی آن کلیک کنه باید در کوتاه ترین زمان مفهوم عنوان و توضیحات سئو شما رو متوجه بشه.

بنابراین اگه این عنوان و توضیحات طولانی باشه ممکن به آن توجه نکنه. از طرفی افزونه سئو برای توضیحات متا محدودیت 120 تا 156 کاراکتری رو در نظر میگیره و اگه این محدودیت رو رعایت نکنین به نوشته شما امتیاز منفی میده.

 از کلمات کلیدی استفاده کنین

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات متا باعث میشه که موتور های جستجوی گوگل، سریع تر متوجه موضوع مقاله شما میشن و به کاربران هم این اطمینان را میدن که این عنوان و توضیحات با موضوع متن مرتبط است.

درواقع وقتی کاربر کلمات کلیدی رو که جستجو کرده رو ، در عنوان و توضیحات متا میبینه بیشتر راغب میشه که اون متن رو بخونه. فقط حواستون باشه در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنین چون نتیجه عکس میده و باعث میشه Meta Title، Meta Description شما نامفهوم و غیر قابل درک بشه.

هوشمندانه بنویسین

قبل از اینکه برای محتوای یک صفحه عنوان و توضیحات متا بنویسین بهتره، وضعیت رقبا رو بررسی کنین. کافی چند تا از کلمات کلیدی محتوای صفحه ای که میخواین براش Meta Title و Meta Description بنویسین رو سرچ کنین و ببنین که رقبا برای اون کلمات کلیدی چه عنوان و توضیحاتی نوشتن و با تحلیل اون ها Meta Description،Meta Title  هوشمندانه ای برای محتوای صفحه تون بنویسین تا رتبه بهتری در گوگل به دست بیارین.

ودر انتها…

در این محتوا سعی کردیم در مورد توضیحات متا و عنوان سئو رو براتون توضیح بدیم و نکاتی رو بهتون بگیم که با رعایت اون ها بتونین این عنوان و توضیحات رو به صورت عالی بنویسین تا با کسب جایگاه بالا در گوگل از مخاطب های بیشتری کلیک بگیرین و سئو سایتتون رو ارتقا بدین. اگه نکاتی هست که ما مطرح نکردیم خوشحال میشیم که در مورد اون نکات برامون کامنت بذارین تا در پست های بعدی در موردش صحبت کنیم.